Мурованокуриловецька Районна Державна Адміністрація
Мурованокуриловецький район, Вінницька область

Щодо удосконалення порядку надання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг

Переглядів: 142

     

    Сьогодні одним із найбільш актуальних питань є забезпечення належного соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг.

         Державна допомога громадянам на оплату житлово-комунальних послуг надається у вигляді житлових субсидій, які призначаються з урахуванням сукупного доходу сім'ї.

         Через Програму житлових субсидій держава компенсує сім'ям витрати на оплату житлово-комунальних послуг у межах нормативів споживання послуг, що перевищують обсяг обов'язкового платежу.

         Програму житлових субсидій започатковано у 1995 році і донині вона постійно вдосконалюється.

         На даний час обов'язкова плата за житлово-комунальні послуги одержувачів  субсидій визначається для всіх категорій домогосподарств за єдиною формулою і залежить лише від доходу сім'ї. Тобто чим більші доходи сім'ї, тим більший відсоток обов'язкової плати за житлово-комунальні послуги.

         З метою подальшого удосконалення принципів надання житлових субсидій Кабінет Міністрів України 8 вересня 2016 р. ухвалив постанову № 635 "Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (набрала чинності з 21 вересня 2016 р.).

         Це рішення насамперед уточнює принципи врахування доходів осіб, які звертаються за призначенням субсидії, а саме:

         - якщо в особи, яка досягла 18-річного віку на 1 січня року, за який ураховуються доходи для призначення субсидії, середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 31 грудня цього року, або в якої відсутні доходи, але вона навчалася за денною формою навчання в загальноосвітньому, професійно-технічному, вищому навчальному закладі, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 31 грудня року, за який ураховуються доходи для призначення субсидії;

         - якщо особа, яка досягла 18-річного віку на 1 січня року, за який ураховуються доходи для призначення субсидії, середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 31 грудня цього року, але яка протягом зазначеного періоду одержувала хоча б один з таких видів доходу: пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу по погляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомогу по догляду за інвалідом І та ІІ групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію та інвалідам, допомогу по безробіттю – або будь-які доходи, одержані особою, яка не досягла 18-річного віку на 31 грудня року, за який ураховуються такі доходи, то в розрахунок субсидії включаються фактичні розміри одержаних такою особою доходів;

         - якщо в особи, яка досягла 18-річного віку на 1 січня року, за який ураховуються доходи для призначення субсидії, відсутні доходи, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 31 грудня року, за який ураховуються доходи для призначення субсидії. В окремих випадках за рішенням районних, районних у мм. Києві і Севастополі  держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їхнього створення) рад або комісій, які ними утворюються, для осіб, які проживають у сім'ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, у розрахунок субсидії може включатися середньомісячний сукупний дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 31 грудня року, за який ураховуються доходи.

         Слід також зазначити, що для осіб, які протягом року, за який ураховуються доходи для призначення субсидії, перебували на строковій військовій службі, середньомісячний сукупний дохід незалежно від одержаних (неодержаних) такою особою доходів визначається на рівні половини розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 31 грудня року, за який  ураховуються доходи.

         Урегульовано питання визначення доходів для непрацюючих пенсіонерів, які мають єдиним джерелом доходу пенсію. Так, якщо на час звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером, який не має інших доходів, крім пенсії, до її середньомісячного сукупного доходу враховується розмір пенсії за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія. При цьому доходи, що одержувалися в попередньому календарному році у вигляді заробітної плати, до уваги не братимуться.

         Уточнено перелік видів доходів громадян, які не враховуються під час надання субсидії, зокрема, це вартість безоплатно одержаних санаторно-курортних путівок, протезно-ортопедичних виробів, засобів реабілітації, суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров'я, що пов'язане з виконанням ним трудових обов'язків.

         Конкретизовано дії органу соціального захисту населення в разі виявлення факту ненадання одержувачем субсидії в установлені терміни інформації про збільшення чисельності зареєстрованих у житловому приміщенні осіб. У такому випадку субсидії буде припинено з місяця, що настає за тим, у якому відбулися зміни.

         Крім того, Уряд врегулював питання розрахунку та повернення до державного бюджету виконавцями житлово-комунальних послуг невикористаних сум субсидії (станом на 1 травня) на оплату послуги з централізованого опалення (теплопостачання), послуг з газо-, електропостачання для індивідуального  опалення, затвердивши відповідний порядок.

         Згідно із зазначеним порядком у вересні поточного року Мурованокуриловецькими електричними мережами проведено списання невикористаних сум субсидій за особовими  рахунками одержувачів субсидій. Загальний обсяг невикористаних сум субсидій повернено до бюджету.

         Ухвалення відповідних змін дозволить підвищити ефективність програм соціальної підтримки населення під час оплати житлово-комунальних послуг,  що особливо актуально з початком нового опалювального сезону.

« повернутися до списку новин